Urologia dziecięca

Opis specjalizacji

Urologia dziecięca

Urologia dziecięca zajmuje się diagnostyką i leczeniem chorób układu moczowego u dzieci i niemowląt. Wyodrębniona została z urologii, ze względu na duże różnice w fizjologii i anatomii dróg moczowych w okresie dziecięcym, a co za tym idzie nieco inna diagnostyką i leczeniem najmłodszych pacjentów.
Zakażenie układu moczowego jest drugą pod względem zapadalności po infekcjach układu oddechowego chorobą wieku dziecięcego.

Rozpoznanie zakażenia układu moczowego u dzieci może być bardzo trudne ze względu na niecharakterystyczne objawy. U niemowląt dominują głównie objawy ogólne: gorączka, niepokój, wymioty, przyjmowanie małej ilości pokarmu, biegunka, odwodnienie, czasami żółtaczka. Starsze dzieci mogą skarżyć się na bóle w okolicy nadłonowej, na częstomocz lub na popuszczanie moczu. Ważne jest zatem, aby u każdego gorączkującego z niewyjaśnionych powodów dziecka wykonać badanie ogólne i posiew moczu.

Ze względu na brak jednoznacznych objawów oraz częste lekceważenie infekcji dróg moczowych zdarzają się, niestety, przypadki nierozpoznanych lub niedoleczonych zakażeń.

Musimy zawsze pamiętać, że za zakażeniem układu moczowego może ukrywać się wada układu moczowego lub zaburzenia czynności pęcherza, które nie zdiagnozowane i nie leczone prowadzą do uszkodzenia i niewydolności nerek z koniecznością leczenia nerkozastępczego.

Działania lekarzy w Klinice oraz dostęp do nowoczesnych technik diagnostycznych gwarantują małym pacjentom najlepszą opiekę medyczną, redukując jednocześnie stres rodziców związany z chorobą ich ukochanego dziecka.

Klinika Nova to:

• Doświadczenie
  • Specjaliści
  • Profesjonalna obsługa
  • Kompleksowe badania
  • Zabiegi operacyjne

Nasi specjaliści

Umów się na wizytę ze specjalistą:

1 726 500 PLN wpłacony w całości