Laryngologia

Opis specjalizacji

Czym zajmuje się laryngolog ?

Specjaliści otolaryngolodzy (chirurdzy głowy i szyi), pracujący w Klinice NOVA, są specjalistami z zakresu chorób uszu, nosa, gardła i krtani. Zajmują się także diagnostyką i leczeniem zaburzeń równowagi pochodzenia błędnikowego, oraz niedosłuchami i szumami usznymi, chorobami gruczołów ślinowych, chorobami zatok obocznych nosa, chrapaniem i zespołami bezdechu w czasie snu u dzieci i dorosłych. Ponadto lekarze pracujący w gabinecie laryngologicznym przeprowadzają konsultacje laryngologiczne dla osób pracujących w hałasie i na wysokości, wykonują badania laryngologiczne kierowców i kandydatów na kierowców, badania profilaktyczne nauczycieli, konsultacje laryngologiczne na zlecenie lekarzy innych specjalności. Ustalają także wskazania do leczenia operacyjnego pacjentów i zajmują się diagnostyką onkologiczną w obszarze głowy i szyi.

Jak wygląda konsultacja laryngologiczna ?

W trakcie konsultacji wykorzystywany jest nowoczesny, specjalistyczny sprzęt (unit laryngologiczny wyposażony w tor wizyjny i endoskopy diagnostyczne), dzięki któremu pacjent ma możliwość czynnego uczestnictwa w procesie diagnozowania. Na zlecenie lekarza pacjent wykonuje badania dodatkowe: obrazowe (TK, MRI, USG), laboratoryjne, mikrobiologiczne, audiologiczne i inne, których wyniki są  analizowane w czasie kolejnej wizyty. Ponieważ schorzenia uszu, nosa, gardła i krtani rzadko występują jako odosobnione, Klinika NOVA zapewnia obecność specjalistów innych dziedzin, interdyscyplinarnie wspomagających diagnostykę i leczenie laryngologiczne, tak aby nasza usługa była kompleksowa i spełniała Państwa oczekiwania.

Kto powinien przebadać się laryngologicznie, zwłaszcza pod kątem obecności nowotworów głowy i szyi ?

Profilaktyka i czujność onkologiczna jest podstawowym obowiązkiem lekarza laryngologa. Rak głowy i szyi to umowna nazwa zbiorcza dla wszystkich nowotworów zlokalizowanych w obszarze głowy oraz szyi (z wyjątkiem mózgu) i jest to obecnie 6 choroba nowotworowa pod względem częstości występowania w Polsce. Ryzyko zachorowanie zwiększa się u obu płci wraz z wiekiem. Nowotwór wykryty w porę, może być skutecznie leczony. Leczenie skojarzone zapewnia przedłużenie życia i uniknięcie trwałego kalectwa.

Do podjęcia badań szczególnie zachęcamy osoby znajdujące się w grupach ryzyka (obciążający wywiad rodzinny, nałogi i używki, zakażenie wirusem HPV), które zauważyły u siebie 1 z poniższych objawów utrzymujący się przez okres powyżej 3 tygodni:

• ból języka, nieleczone owrzodzenie jamy ustnej i/lub czerwone lub białe plamy w obrębie jamy ustnej i na języku
  • ból gardła, także promieniujący do uszu
  • utrzymująca się chrypka, bez cech ostrej infekcji dróg oddechowych
  • ból i/lub trudności w połykaniu
  • guz/guzek  szyi
  • niedrożność nosa (szczególnie jednostronna) i/lub krwawienia z nosa

Jakie operacje laryngologiczne przeprowadza się w Klinice NOVA ?

Obecnie w klinice przeprowadzamy kilka wariantów zabiegów operacyjnych u dzieci, związanych z patologią migdałka gardłowego, migdałków podniebiennych oraz objawami przewlekłego, wysiekowego zapalenia uszu. Wykonujemy je w nowoczesnej sali operacyjnej i posługujemy się nowoczesnym sprzętem m.in. mikroskopem operacyjnym,
umożliwiającym precyzyjne zastosowanie drenażu wentylacyjnego ucha środkowego.
Opiekę nad małymi pacjentami w trakcie i po zabiegach, zapewnia grono doświadczonych specjalistów, lekarzy i pielęgniarek.

Wykonywane zabiegi nie są refundowane przez NFZ.

Klinika Nova to:

• Doświadczenie
  • Specjaliści
  • Profesjonalna obsługa
  • Kompleksowe badania
  • Zabiegi operacyjne

Nasi specjaliści

Umów się na wizytę z naszymi specjalistami:

• Adres : Kędzierzyn-Koźle ul. Kłosowa 7
  • Email : klinika@klinikanova.pl