Kardiologia Specjalistyczny gabinet kardiologiczny w Klinice Nova

Czym zajmuje się kardiolog?

Kardiolog jest specjalistą zajmującym się chorobami układu sercowo-naczyniowego. W Polsce główną przyczyną zgonów są schorzenia kardiologiczne. Znając przyczynę możemy temu przeciwdziałać poprzez systematyczne wizyty u doświadczonych specjalistów w Klinice Nova.Kiedy zgłosić się do kardiologa?
Pacjent powinien zgłosić się na wizytę jeśli występują u niego poniższe czynniki ryzyka:

• Ciśnienie krwi > 140/90 mmHg
  • Choruje na cukrzycę
  • Choruje na choroby endokrynologiczne(np. nadczynność tarczycy, zespół Cushinga)
  • BMI >25
  • Zmniejszyła się jego wydolność fizyczna
  • Ból w klatce piersiowej podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych bądź podczas stresu
  • Ma obrzęki w okolicy stanów skokowych
  • Pali papierosy
  • Wyniki lipidogramu (min. cholesterol, HDL) są nieprawidłowe
  • W rodzinie występowały zgony z powodu sercowo-naczyniowych- zawał serca
  • Występuje choroby genetyczne (np. zespół Downa)
Klinika Nova - Kardiologia

Diagnostyka i leczenie

Dzięki dynamicznemu rozwojowi kardiologii w ostatnich latach możemy znacznie szybciej wykrywać osoby potencjalne zagrożone i wprowadzać profilaktykę oraz diagnozować i leczyć zarówno farmakologicznie jak i zabiegowo. W Klinice Nova pracują eksperci, którzy współpracują z największymi ośrodkami kardiologicznymi w kraju dzięki czemu Nasi Pacjenci są leczeni zgodnie z najnowszymi standardami.
Podczas diagnostyki kardiolodzy wykorzystują wyniki badań min.:

• Badania biochemiczne (min. Cholesterol, hormony tarczycy)

Dlatego wybierając się na wizytę proszę zabrać ze Sobą dokumentacje medyczną z wcześniejszych pobytów w szpitalu oraz wykonywanych badań medycznych.